Tre gode råd – sådan får du din virksomhed frem i verden

Annonce

Er du en af de mange danskere, der længe har gået og drømt om at starte sin egen virksomhed op, for derefter rent faktisk at gøre det. Måske har økonomien ikke været til det? Eller også er den kommet løbende ved hjælp af afkast fra aktier?

Men hvis du er en af dem, der har startet egen virksomhed, kan det være svært at vide, hvor man skal starte, og hvor man skal slutte.

Herunder kommer der tre gode råd til, hvordan dig og din virksomhed bliver mere synlig for omverdenen.

Registrér din virksomhed

Inden du kan komme i gang med alt det sjove, er det vigtigt, at du registrerer din virksomhed. Det kan du gøre ved hjælp af Erhvervsstyrelsens hjemmeside, hvor du bliver guidet igennem registreringen. Det, du skriver på blanketten, kan ændres løbende, hvis du ansætter nye medarbejdere, flytter adresse eller lignende.

Bliv set på Google

Ikke nok med at det er vigtigt, at din virksomhed først og fremmest bliver registreret i virksomhedsregisteret, er det også vigtigt for din virksomheds fremgang, at den bliver synlig. Det kan du gøre ved hjælp af linkbuilding. Hvis du gerne vil være en af de virksomheder, der ligger i toppen, når man søger på Google, kan det være en god idé at kigge mere på linkbuilding fra andre hjemmesider til lige netop din hjemmeside.

De sociale medier

Når først din virksomhed har bevæget sig frem på Google, kan det også være en god idé at gøre opmærksom på din virksomhed på de sociale medier. Om det er Twitter, Facebook eller Linkedin, du skal promovere din virksomhed på, handler ofte om, hvilken type virksomhed, der er tale om. Det vil dog ofte give mening for de fleste virksomheder at gøre sig synlig på de sociale medier, da de fleste danskere har en bruger på ét eller flere sociale medier.